wHaT nEw'S!!

My FaV SoNg!!

Rabu, 21 September 2011

aku lagi ke ? @ dye yang buat?

dulu suke sekrang benci .. dulu minat skrung kene keji ..
ape yang salah  buat X taw ape yang betul buat dek je .. couple ke nma nye tu ? ish2 huhh menyesal lah sudah
akhir kan je cinta tu kata hati . tpikan nak berakhir dgan dye bukan maen susah skali . ape nak jdi .Jdi lah skrung . bile bnyak ckp mcm2 mslah timbul ish2 tak patut tul lah
ape tah yang nak di ckap semuanye hilang ... bile syag kate kite benci .. jenis ape tah mamt sorang ne ....
skrung bie happy .. X de dye lagi senag hati taw huu cinta berbeza sekali .
biar jdi kwan jgn jdi buah hati nanti merana taw.. Chiennta zarra

Ahad, 31 Julai 2011

semlam ku mirindu mu

Semalam yang indah yang tak penah ku lakukan . bertapa sayangnya aku padanya  cukup untuk aku mincintainya. Tapi, Dalam fikiran ku terbelah bahagi untuk ku ungkap kan CINTA KITE... Banyak lagi yang Harus ku TEMPUHI .pelbgai ragam yang membuat aku berundur diri mu sayang. ade kah harus ku pecaya bahawa kau CINTA sebenar ku?

banyak pekara aku ingin ungkap kan pada kau ." ADA KAH ENGKAU MENCINTA AKU SEADANYA"?
terus terang aku bicarakan aku hampir memahami sikap kolot mu itu . cukup sampi sini sahaja aku memahami diri mu . diri sini aku  telah meneruskan rasa saynag aku pada kau pada bulan RAMADHAN ini aku memohon keampunan  bagi aku yang tersalah angap selama ini tentang diri mu ,,
mungkin itu satu permulaan bgi aku yang mencari cinta yang seberannya yang mencintai aku ..
KARYA CHINTA LIZA ......

Sabtu, 25 Jun 2011

Andainya lelaki tahu.. Apabila seorang perempuan jatuh cinta, lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya. Andainya lelaki tahu.. Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu. Andainya lelaki tahu.. Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku. Andainya lelaki tahu.. Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat. Andainya lelaki tahu.. Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.   Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang.. tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih menganggap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda. Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai. Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya. Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata. Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.   Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik. Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.   Andai lelaki tahu.. Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.   Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda. Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.   Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.   Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda

Khamis, 23 Jun 2011

aku masih perlukan mu

kenpa dunia ini banyak yang di korban kan demi CINTA?,
sayang nye aku tidak mengerti apa itu cinta yang kau berikan pada aku ,
aku buntu membuat keputusan untuk teros mencintai mu sampai mana aku mampu
demi aku dan kau tapi ,berikan aku cinta yang kau pernah miliki sebelum ini,
aku menitis kan air mata kerana tidak memahami diri mu yang aku miliki ,
sayang kau selalu membuat aku tertanya , dimana diri mu yang sebenar?,
tunjuk kan lah apa aku bahawa kau bergitu setia pada ku ,
jagan lah kau mainkan  perasaan ini walau , aku telah banyak kali dikecewe kan ,
wahai teman ku , aku sanjung kepada mu ada kah ini cinta aku ?